حماس: از خواسته‌های اساسی خود کوتاه نخواهیم آمد | هیات حماس به قاهره می رود لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران نخست وزیر سابق اسرائیل: ما از جنگ غزه پیروز خارج نخواهیم شد «یحیی سنوار» با رهبران گروه‌های فلسطینی در خارج در تماس است اعتراض رژیم صهیونیستی به سفر رئیس سیا به قاهره واکنش اسرائیل به تصمیم ترکیه برای تعلیق مبادلات تجاری رئیس سیا وارد قاهره شد حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه گوترش: از شمار زیاد خبرنگاران کشته شده در غزه شوکه و وحشت زده‌ام تحریم‌های جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان اسرائیلی تعلیق مبادلات تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با اسرائیل تمجید گروه‌های مقاومت فلسطین از مردم و نیروهای مسلح یمن پنتاگون پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها در تیررس حزب‌الله لبنان راهپیمایی میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه + فیلم و تصاویر (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه نیویورک یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات علیه اسرائیل خبر داد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش وزیر امور خارجه به سرکوب دانشجویان معترض آمریکایی سفیر فلسطین در مقر سازمان ملل در وین: دیگر در جلسات گزارشی از غزه ارائه نمی‌دهم تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی مجلس| چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟
سرخط خبرها

ارائه پیش‌نویس قطعنامه فلسطین علیه معامله قرن به شورای امنیت

  • کد خبر: ۱۶۹۴۶
  • ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳
ارائه پیش‌نویس قطعنامه فلسطین علیه معامله قرن به شورای امنیت
تونس و اندونزی پیش‌نویس قطعنامه فلسطین در اعتراض به معامله قرن را میان اعضای شورای امنیت توزیع کردند تا در آنجا به شور و رای گذاشته شود.
به گزارش شهرآرانیوز، سه‌شنبه پیش‌نویس قطعنامه‌ای در میان اعضای شورای امنیت توزیع شد که در آن از اینکه طرح ادعایی صلح آمریکا در خاورمیانه موسوم به «معامله قرن» ناقض قانون بین‌الملل است، ابراز تاسف شدید شد.
 در این پیش نویس قطعنامه آمده است که طرح صلحی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ۲۸ ژانویه از آن رونمایی کرد با قطعنامه‌های سازمان ملل که تاکنون به تصویب رسیده است مغایرت دارد و حقوق ملت فلسطین و آرمان‌های ملی آن از جمله حق تعیین سرنوشت و استقلال را تضعیف می‌کند.

انتظار می‌رود پیش نویس مذکور پس از اینکه به شور گذاشته شد، در تاریخ ۱۱ فوریه در جریان سفر «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به سازمان ملل در شورای امنیت به رای گذاشته شود که احتمالا  با وتوی واشنگتن همراه خواهد شد.

دیپلمات‌ها می‌گویند فلسطینی‌ها احتمال دارد پس از آن در مجمع عمومی سازمان ملل به دنبال رأی‌گیری بروند (جایی که استفاده از حق وتو امکان پذیر نیست). همانطور که در پایان سال ۲۰۱۷ چنین اتفاقی افتاد هنگامی که واشنگتن به شناسایی یک طرفه قدس اشغالی به عنوان پایتخت اسرائیل محکوم شد.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، پیش‌نویس فعلی قطعنامه فلسطین توسط تونس و اندونزی دو عضو غیر دائم به شورای امنیت ارسال شده است.

پیش نویس قطعنامه فلسطین همچنین غیرقانونی بودن هرگونه الحاق به سرزمین‌های اشغالی فلسطین از جمله بیت المقدس شرقی را تأیید می‌کند و معتقد است که این گام نقض قوانین بین المللی با به فنا بردن راه حل دو کشور و چشم انداز صلح عادلانه، پایدار و جامع است.

پیش‌نویس قطعنامه فلسطین، بر حفظ معیار‌های صلح به رسمیت شناخته شده تاکنون از سوی جامعه بین الملل (مرز‌های ۱۹۶۷ و قرار دادن بیت المقدس شرقی به عنوان پایتخت فلسطین) تأکید می‌کند و بر لزوم تشدید و تسریع در تلاش‌های منطقه‌ای و بین المللی برای شروع مذاکرات معتبر صلح تأکید می‌کند که از جمله آن برگزاری هرچه سریع‌تر یک کنفرانس بین المللی است.

منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->